İşte dünyanın en değerli markası...
Interbrand’in hazırladığı Dünyanın En Değerli Markaları 2011
Raporu açıklandı. Coca Cola bu yıl da dünyanın en değerli markası seçilirken,
listenin ilk on sırasında teknoloji şirketlerinin ağırlığı göze çarpıyor. En
değerli ilk 10 markadan 7’sinin teknoloji şirketi olduğu listede, Apple ilk
defa bu sene ilk 10 içerisinde yer aldı. Geçtiğimiz yıldan bu yana marka değeri
en fazla artış gösteren 5 markadan 4’ünü teknoloji şirketleri oluşturuyor. En
değerli global markanın başında ise bir Türk CEO Muhtar Kent bulunuyor.
1. Coca Cola: Daha önceki
11 raporda olduğu gibi Coca Cola bu yıl hazırlanan 12. listede de dünyanın en
değerli markası olarak açıklandı. Dünyanın en değerli markasının değeri son bir
yılda yüzde 2 artarak 71,8 milyar dolara ulaştı.
2. IBM: Bu yıl çok başarılı bir performans gösteren IBM, B2B
alanında da markaların öneminin artmakta olduğunu ortaya koyuyor. IBM’in
Smarter Planet gibi kurumsal vatandaşlık alanında geliştirmekte olduğu
stratejiler de marka değerine katkı yapan unsurlardan… Marka değeri yüzde 8’lik
artışla 69,9 milyar dolara ulaşan IBM dünyanın en değerli 2. markası olmayı
sürdürdü.
3. Microsoft: Microsoft, marka değerindeki yüzde 3’lük
gerilemeye rağmen 3. sıradaki yerini korudu. Microsoft’un marka değeri 59
milyar dolar olarak açıklandı.
4. Google: Değeri en çok artan markalardan biri olan Google
geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da 4. sırada yer aldı. Buna karşılık marka
değeri 43,5 milyar dolardan 55,3 milyar dolara yükselerek bir üst basamakta yer
alan Microsoft’la olan arayı biraz daha kapattı.
5. GE: GE, geçtiğimiz yıldan bu yana marka değeri aynı kalan
az sayıdaki şirketten biri oldu. GE, 42,8 milyar dolarlık marka değeriyle en
değerli 5. marka seçildi.
6. McDonald’s: İlk 10 marka içindeki tek gıda-restoran markası
McDonald’s geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da dünyanın en değerli 6. markası
seçildi. McDonald’s’ın marka değeri yüzde 6 artışla 35,5 milyar dolar olarak
açıklandı.
7. Intel: Geçtiğimiz yıl marka değeri yüzde 10 artış
gösteren Intel, 35,2 milyar dolar marka değeriyle 7. sırada yer aldı. Intel
geçtiğimiz yılki listede de aynı sırada yer alıyordu.
8. Apple: Dünyanın En Değerli Markaları 2011 listesinin
yıldızlarından Apple, bir yılda 9 basamak birden yükselerek 17. sıradan 8.
sıraya çıktı ve en değerli 10 marka arasına girdi. Apple’ın marka değeri
geçtiğimiz yıldan bu yana yüzde 58 oranında artarak 21,1 milyar dolardan 33,4
milyar dolara çıktı.
9. Disney: Interbrand’in raporuna göre Disney’in marka
değeri son bir yılda hemen hemen değişmedi. Marka değeri sadece yüzde 1
oranında artış gösteren Disney, 29 milyar dolarlık marka değeriyle geçtiğimiz
yıl olduğu gibi bu yıl da 9 basamakta yer aldı.
10. Hewlett-Packard: Marka değeri yüzde 6 oranında artan HP,
28,4 milyar dolarlık marka değeriyle Interbrand’in listesinde geçtiğimiz yıl
olduğu gibi bu yıl da 10. sırada yer aldı.
MILLIYET
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder